donderdag 23 mei 2013

Niet echt rijstpap met bruine suiker...

Hoewel het weer niet echt meezit, staat de maand mei toch bekend om haar veelvuldige feestjes: doopvieringen, babyborrels, trouwfeestjes, communies etc.
De Recipe Redux van deze maand focust daarom op lekkere en gezonde receptjes voor een brunch!
Ik ben zelf grote fan van dit concept... wat later opstaan en heerlijk uitgebreid ontbijten. Ik doe het helaas te weinig ;-)
Ook mijn kinderen genieten van zulke momenten, omdat ze van mij niet aan tafel hoeven te blijven, maar aan en af kunnen smullen en gewoon verder gaan spelen met iets lekkers in de hand!
Echter veel zoet en lege koolhydraten zijn bijna onvermijdelijk op het menu. Daarom kies ik voor een recept dat tegengewicht moet bieden aan de mini-koffiekoeken en rijstpapjes met bruine suiker...

Breng 200 ml volle melk aan de kook. (je kan ook kiezen voor een koemelk-alternatief). Los er wat saffraan in op. Giet een kop Quinoa bij de melk en laat dit op een zacht vuur pruttelen gedurende 10 minuten. Roer regelmatig.  Zet het vuur uit, strooi een soeplepel Chia-zaadjes bij de melk en dek de pot af met een deksel. Laat het mengsel rusten gedurende 10 minuten. Alle melk zal nu door de Chia-zaadjes en Quinoa opgenomen worden. Voeg naar smaak wat Stevia toe. Schep vervolgens de brij in potjes uit en werk af met een scheutje Agavesiroop of bestuif met kokosbloesemsuiker. Top!

Geen opmerkingen: