woensdag 23 januari 2013

Warm appel-moment.


Woensdag. -4,5 graden buiten. Kleine met snottebellen binnen.
Mijn pantoffels dragen me de keuken in... ik heb zin in iets lekkers, iets zoet... maar ook gezond.
Een appel in de oven? Zonder bruine suiker of bladerdeeg? Moet lukken...
Ik meng een handvol havermoutvlokken met een potje griekse yoghurt, een lepel ongezoete appelmoes en een flinke scheut speculaaskruiden. Dit mengsel op zich is al heerlijk, maar ik leg het op een dikke appelschijf en plaats het 30 minuten in de oven op 180 graden.
De finishing touch is spicy kaneelboter! Een grote soeplepel boter, een halve koffielepel kaneel en 2 draaien van de pepermolen. Goed mengen en even terug de ijskast in, zodat de boter hard wordt.
Wanneer de gevulde appelschijfjes uit de oven komen leg je een klontje spicy kaneelboter er bovenop.
Hier word je gegarandeerd helemaal warm van...

Geen opmerkingen: